Od czego należy rozpocząć proces organizowania profilu trzeba Fanpage na Facebooku?

Posted on 28/06/2023 9:21am

Często, zapewne zadajemy sobie pytanie dlaczego warto reklamować się na Facebooku. Otóż jak najbardziej warto! Jeżeli utworzymy fachowy profil na Facebooku i skusimy się na prowadzenie fanpage możemy jeszcze lepiej reklamować swoją markę, sklep, usługę w sieci oraz zacieśniać relacje z klientami. Dzięki temu możemy poznawać wymagania internautów i odpowiadać na nie.


strona facebook
Author: reynermedia
Source: http://www.flickr.com
Proces zakładania profilu trzeba rozpocząć od analizy nabywcy. Przede wszystkim należy określić charakter działalności. Kolejne kroki zależeć będą od tego, czy jest to przedsiębiorstwo z branży spożywczej, czy może produkt z zakresu motoryzacji, czy wydarzenie kulturalne. W dalszej części należy określić grupę docelową sprzedawanych przez nas treści. Sposób, a zwłaszcza format i język muszą odpowiadać odbiorcom profilu. Dopiero potem można zabrać się za kreację przekazu, koncepcji kreatywnych i treści.

Przed rozpoczęciem pracy należałoby zapisać sobie tematy, jakich będziemy się podejmować tworząc następne posty. Wybór odpowiednich treści należy uzależnić od profilu i grupy docelowej. Jeśli jednak wciąż pojawiają się problemy z formuła na prowadzenie fanpage’a, warto zrobić mapę myśli. Graficzne opracowanie pozwoli na szczegółową badanie secret client klienta, a hasłowa formuła da kolejne skojarzenia. Tym samym powstanie lista tematów i pomysłów na dane posty.

social media agency
Author: Esther Vargas
Source: http://www.flickr.com
Pisząc treści, jeśli nie możemy być pierwszymi, to musimy być na czasie. Kontrolowanie trendów i nowości w danych dziedzinach ma szansę przyciągnąć następnych fanów. Jednym z podstawowych błędów jest pokazanie w poście suchych faktów. Puste informacje nie wzbudzą w odbiorcach żadnych emocji. Zamierzeniem robionych działań jest efektywność użytkownika, nie zmuszenie, a zachęcenie go do wzajemnego oddziaływania. Prawidłowo pobudzony podzieli się informacją z innymi bądź skusi się na rozmowę z nami.

Jakże tego dokonać? Na pewno nie można się poddawać. Fani nie od razu będą lubili lajkować i komentować – musimy pozyskać ich zaufanie. Dobrym sposobem na wzbudzenie w odbiorcy chęci współpracy jest zadawanie pytań. Więcej informacji:

Nie chodzi o sprawdzanie ich wiedzy, a pytanie ich o opinię czy też odczucie. Wystarczy na końcu zapisać krótkie i zwięzłe „Co o tym myślicie?”, „Jakie jest Wasze zdanie?”. Pewnie nie od razu, ale za kolejnym razem odbiorcy zaczną objawiać zainteresowanie i napiszą komentarz. Niemalże na każdą aktywność fanów powinna być dobra reakcja ze strony administratora. Pozytywne komentarze należy przynajmniej polajkować. Gdy jest ku temu okazja, należy pobudzić użytkownika do wymiany choć kilku zdań. Obowiązkiem administratora jest odpowiadać na zadawane pytania.

kongressmedia
Author: Flickr Account Kongress Media
Source: http://www.flickr.com
Trzeba bardzo uważać na złe komentarze, które mogą popsuć całą pracę i dotychczasowy trud. W tym przypadku trzeba poświęcić więcej uwagi na wybór, czy warto odpowiadać na zarzuty. Źle dobrana riposta może być nawet gorsza od jej braku. Czasem jednak wystarczy przyznać racje lub przeprosić, a fan poczuje się zadowolony.

ePR to wortal public relations i komunikacji marketingowej. Skierowany jest do specjalistów PR i marketingu odpowiedzialnych za kontakty z mediami i zajmujących się zbudowaniem wizerunku firmy wobec jej klientów, inwestorów i pracowników.

Tags: Facebook, marketing